بزرگترین همایش پونی‌سواری کودکانه کشور به مناسبت روز جهانی کودک به همت تربیت‌بدنی و هیات سوارکاری سرزمین ایرانیان برگزار شد.

بزرگترین رویداد آموزش و سرگرمی، پونی سواری کشور با شرکت ۶۴ سوارکار زیر ١٠ سال صبح پنجشنبه در مجموعه‌ی سوارکاری آیلند برگزار شد.

در این رویداد ۶۴ سوارکار تا ده سال، از استان‌های تهران ، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه در مسیرهای ایمن و جذاب و هدفمندی سوارکاری کردند که تمامی موانع آن بر اساس مسیرهای استاندارد جهانی الگو گرفته و طراحی شده بود.سوارکاران در کنار هم در یک رویداد شادمانه غیر‌رقابتی ، تمرین پونی‌سواری داشتند.رویدادی که همه‌ی شرکت کنندگانش قهرمان شدند و بچه‌هایی که در این رویداد در کنار خانواده‌های‌شان شانس یکروز در کنار اسب بودن و بازی و ورزش و رقابت سالم را تجربه کردند.

رویدادی که هدف از برگزاری‌اش، آشنایی آینده سازان سوارکاری کشور، با مسابقات سوارکاری، نظم و صبر و احترام به یکدیگر بود.

اگرچه در کنار این هدف، این کودکان مهارت‌های مورد نیاز مثل تعادل، خودحفاظتی، کنترل هیجان، تنظیم انرژی، مهارت‌های ظریف دست و هماهنگی مغز و عصب و عضله را بارها طی مسیر، آموزش دیدند و کیفیت فعالیت‌شان توسط داوران و اساتید برجسته سوارکاری کشور ارزیابی و خطاهای احتمالی شان برطرف می‌شد.

استاد عزت‌الله وجدانی مربی و پیشکسوت و رکورد دار پرش با اسب ایران که ریاست کمیته‌ی پونی‌سواری فدراسیون سوارکاری را بر عهده دارد به همراه امیر هوشنگ پریدار، تولیدکننده‌ی اسبچه خزر(کاسپین) و همچنین دو قهرمان رده‌ی سنی نوجوانان کشور یعنی متین رحیمی قهرمان پرش با اسب و خانم سارا پورعظیما قهرمان درساژ کشور که به کودکان سوارکار در طول این رقابت، قهرمانانه کمک می‌کردند تا آنها از همین رویداد، نخستین تجربه‌ را برای بدل شدن به قهرمانان فردای سوارکاری کشور،؛ مشق کنند.